Jokaisessa yrityksessä käytetään sekä sisäistä että ulkoista viestintää. Sisäinen viestintä tapahtuu yrityksen johdon, omistajien, esimiehen ja henkilöstön välillä, kun ulkoinen viestintä puolestaan suunnataan yrityksen sidosryhmille. Yrityksen sidosryhmiin kuuluvat nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat, tavarantoimittajat, rahoittajat, kilpailijat ja erilaiset viranomaistahot. Miten yrityksenRead More
Sosiaalinen media markkinoinnin välineenä
Maailma muuttuu ja digitalisoituu koko ajan. Myös yritysten on pysyttävä mukana kehityksessä ja sen vuoksi lähes kaikki yrityksistä ovat ottaneet sosiaalisen median markkinointikeinoksi. Sen hyötyjä ei voi aliarvioida, sillä sosiaalisella medialla on valtava vaikutus. Yritykset voivat mainostaa omilla sosiaalisen medianRead More
Taloyhtiön viestintävälineet ja tiedonhallinta
Monien taloyhtiöiden perinteinen viestintäkanava on jakaa tietoa paperilla työntämällä viestejä asukkaiden postiluukkuun ja laittamalla ilmoituksia sisääntuloaulan ilmoitustaululle. Näiden viestin joukossa kulkevat niin taloyhtiön yhteisiä asioita koskevat tiedotteet kuin taloyhtiön hallituksen kokouskutsut. Virallisten kanavien ohella tieto kulkee epävirallisesti pihakeskusteluissa, mikä voiRead More
Miten järjestää yrityksen asiakaspalvelu digitaalisesti?
Moni yritys muuntaa perinteisiä toimintojaan digitaaliseksi kiihtyvällä vauhdilla. Monessa yrityksessä myynti toimii jo täysin paperittomasti kun tarjouksia ja kauppoja seurataan täysin digitaalisesti. Myös kaupat voidaan tehdä pelkän internetin välityksellä kun sopimuspaperit lähtevät asiakkaan sähköpostiin ja kuittaaminen tapahtuu digitaalisella allekirjoituksella. MonetRead More
Kuka kohderyhmä?
Miksi kohderyhmän tarkka valitseminen ja tunteminen on tärkeää? Kaikessa yksinkertaisuudessaan siksi, että pystyy tehokkaasti ja tuloksellisesti markkinoimaan tuotetta tai palvelua hyvin. Kohderyhmä tulee siis valita ajalla ja huolellisesti. Tämän lisäksi myös tuntea kohderyhmänsä syvällisesti. Keitä he ovat? Millaisia he ovat?Read More
Sisältömarkkinointi
Kerromme tässä artikkelissa mitä on sisältömarkkinointi ja miksi se on niin kovin tehokas ja suosittu markkinointitapa. Termi saattaa olla sinulle tuttu esimerkiksi blogeista, mutta jos et vielä aivan tarkkaan tiedä, mitä sisältömarkkinoinnilla tarkoitetaan ja mitä se pitää sisällään, kannattaa lukeaRead More
Verkkokaupat – millainen sisältö houkuttelee?
Verkkokauppa on hyvin keskeinen osa monen yrityksen toimintaa ja tuloja. Verkkokaupan ylläpitäminen tulee usein myös edullisemmaksi ja kustannustehokkaammaksi kuin fyysisen kiviljalkaliikkeen pitäminen, mutta tämä ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö verkkokaupan ulkoasuun, ja erityisesti sisältöön tulisi panostaa. Verkkokaupan visuaalinen ulkonäkö, sisällönRead More
Kuinka voit helposti kerätä ja arkistoida yrityksesi saamat palautteet?
Yrittäjän on tärkeää tietää millaista palautetta yritys saa asiakkailtaan ja muilta sidosryhmiltään. Ellet yrittäjänä tiedä, millaista palautetta yrityksellesi tulee, on sinun vaikea reagoida saamiisi palautteisiin asianmukaisella tavalla. Mitä nopeammin reagoit saamaasi negatiiviseen palautteeseen, sitä nopeammin voit vaihtaa yrityksesi suuntaa tavalla,Read More
Tilastojen määrä kasvanut
NHL jääkiekossa syntyy koko ajan uutta arkistoitavaa materiaalia. Akaisemmin kirjoihin ja arkistoihin päätyi toki maalit ja syötöt. Tänä päivänä jopa
Tiitisen listaan liittyvät ongelmat
Suomessa on pitkään kohistu Tiitisen listasta. Kyse on vanhan DDR:n arkistoista löytyneestä listasta, joka toimitettiin Suomen suojelupoliisille jo vu